تبلیغات

loading...

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
0 2175 aniaz
0 1686 aniaz
0 1589 aniaz
0 1487 aniaz
0 1484 aniaz
0 1588 nina
0 1499 nina
0 1444 nina
0 1499 nina
0 1414 nina

لیوان را زمین بگذار

1063 بازدید
استادی در شروع کلاس درس،لیوانی پراز آب بدست گرفت.آن را بالا گرفت که همه ببینند.بعد از شاگردان پرسید:به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟
شاگردان جواب دادند:50گرم،100گرم،150گرم.استاد گفت: من هم بدون وزن کردن،نمیدانم دقیقا وزنش چقدر است.اما سوال من این است:اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم،چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یکی ازشاگگردان گفت:دست تان کم کم درد می گیرد.
حق با توست.حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟ شاگرد دیگری جسارتا گفت:دست تان بی حس می شود.عضلات به شدت تحت فشار قرار می گیرند و فلج می شوید و مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه ی شاگردان خندیدند.استاد گفت:خیلی خوب است.ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییر کرده است؟
شاگردان جواب دادند:نه!
پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود؟ لیوان را زمین بگذارید.
استاد گفت:دقیقا مشکلات زندگی هم مثل همین است.اگر آن ها را چند دقیقه در ذهنتان نگه دارید،اشکالی ندارد اما اگر مدت طولانی به آنها فکر کنید،به درد خواهند آمد.اگر بیشتر از آن نگهشان دارید،فلجتان می کند و دیگر قادر به انجام کاری نیستید.
فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است. اما مهم تر آن است که در پایان هر روز و پیش از خواب، آنها را زمین بگذارید.به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند،
هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادرخواهید بود از عهده هر مسئله و چالشی که برایتان پیش می آید،برآیید!
دوست من، یادت باشد که لیوان آب را ازهمین امروز زمین بگذاری.
زندگی یعنی، رهایی هرچه سریع تر از بند مشکلات!
مشکلات برای ما انسان ها به مانند وزنه هایی می مانند که بر روی دوش ما سنگینی می کنند و هر روز در طی مسافت مسیر سخت زندگی انرژی و توان بیشتری از ما میگیرند. پس برای اینکه این مسیر را راحت تر طی کنیم و از گذرگاه های سخت زندگی سریع تر عبور کنیم، باید این وزنه ها را زمین بگذاریم و بار روی دوش خود را سبک تر کنیم.
مشکلات را از ذهن خود پاک کنیم تا این تا این مسیر برای ما جاده ای هموار گردد.
Admin

دیدگاه شما از مطلب بالا چیست؟

کد امنیتی رفرش

به نکات زیر توجه کنید

  • پسورد کلیه فایل ها عبارت "http://www.baxdl.ir/" می باشد.
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.